Az akkumulátortelepből táplált elektromotorral hajtott automobil problémája egy évtizeddel ezelőtt majdnem tisztán csak műszakilag volt érdekes kérdés. Ma azonban nagyon aktuális. Egyrészt a gazdasági viszonyok minden államban teljesen eltolódtak a békebelihez képest. A magyar autóvásárlót ma már nem az autó beszerzési ára riasztja el például, hanem a félelmetesen nagy üzemköltségek. Másrészt radikálisan redukálni szükséges a légkörbe kerülő káros anyagokat, beleértve a benzint.
Az elektromos autók előnyei a benzinüzeműhöz képest:
- Az elektromos üzem mintegy 30%-kal olcsóbb a benzinüzemnél, ha az egyévi összes üzemköltséget vesszük alapul és a két jármű teljesen azonos teljesítménnyel végzett. Az elektromobil ez előnye főleg ott mutatkozik meg, ahol a napi táv nem haladja meg az 50–60 km-t, tehát városokban, rövidebb utakra, huzamosabb megállások esetén jobban és gazdaságosabban használható. Üzemének gazdaságos volta pedig ott bontakozik ki döntő fölénnyel, ahol a rendelkezésre álló bőséges vízierők folytán olcsó az áram, mint pl. Svájcban vagy Bajorországban.
- Az üzem megbízhatóbb, a motoralkatrészek pedig tartósabbak. Vigyázni kell azonban a konstruálásnál, hogy a súlymegtakarítással, kikönnyítésekkel ne menjünk a végletekig, nehogy ez a kocsi tartósságának rovására menjen.
- Szagtalan, zajtalan, nyugodt futása van.
- Érzéktelen az időváltozásokkal szemben. Télen is minden nehézség nélkül indítható.
- Kevésbé tűzveszélyes, és ezért kevesebb óvintézkedést igényel az üzemanyag tárolása.
- Kisebb tapasztalattal bíró sofőr is könnyedén elvezeti.
- Gazdasági előnyei van olyan országokban, ahol a benzin jórészt importcikk. Továbbá mint az elmúlt évben megízleltük politikai előnyei is akadnak, hiszen csökkenti az exportáló államtól való politikai függést.
- Az elektromos autózás kipufogógáz-kibocsátása 0%, de a szén-dioxid kibocsátása is 60-70%-kal kevesebb, mint a benzinüzemű autóké. Környezetvédelmi szempontból így mindenféleképpen jobb megoldás.
Összefoglalva tehát több szempontból is szignifikánsan jobb elektromos autót vezetni 2023-ban egy városban, mint benzinüzeműt.